Planlegger din bedrift å flytte, renovere eller oppgradere arbeidsmiljøet? Dette vil høyst sannsynlig kreve et omfattende gjennomgang av møblene, som både krever kunnskap om klima- og miljøvalg, økonomiske og funksjonelle vurderinger. Dårlige valg her kan føre til bruk- og kast og økt materialforbruk. Det er derfor klokt å søke hjelp fra en nøytral profesjonell innkjøper med betydelig bransjeinnsikt og et stort kontaktnettverk
Det finnes i underkant av 200 forhandlere og flertallsagenter som representerer rundt 300 møbelprodusenter i møbelbransjen. Hver forhandler har en unik produktmiks, salgs- og prisstrategi, styrker og svakheter, bærekraftsfokus, markedsfokus og eierstruktur. Å sette seg godt inn i bransjen før man tar viktige beslutninger og legger ned betydelige investeringer kan være utfordrende.
Å håndtere komplekse kontormiljøer for både offentlige og private bedrifter har vært SenseOn’s spesialitet i over 200 år. SenseOn har opparbeidet seg en bred kunnskapsbase og et solid nettverk av fageksperter og tjenesteleverandører samlet i deres tjeneste. Hub, som til enhver tid er tilgjengelig for å hjelpe sine kunde rmed deres prosesser. La SenseOn bistå deg med å ta riktige valg når det kommer til nye anskaffelser, bevaring og oppgradering av møbler til din virksomhet.
Lær mer om våre tilknyttede fageksperter, her.
Tre viktige steg for en bærekraftig sirkulær innkjøpsstrategi
1. Tenk sirkulært– velg kvalitetsprodukter med lang levetid og mulighet for reparasjon og gjenvinning for å redusere forbruk av naturressurser.
2. Analyse og planlegg– med gratis møbelregistrering og ombrukskonsulent kan vi skreddersy en plan for forvaltning av møbler, inkludert ombruk og salg
3. Miljørapportering – dokumenter bærekraftige tiltak med en miljørapport, som viser engasjementet for en mer økonomisk og miljøvennlig praksis.
Sirkulær innkjøpsrådgivningen i praksis
I praksis består sirkulær innkjøpsrådgivning av flere elementer som er essensielle gjennom en anskaffelsesprosess. Dette inkluderer budsjettplanlegging, gjennomgang av hva en har og hva en kan og bør gjenbruke, valg av leverandør, kvalifikasjonsvurderinger og oppfølging etter levering.
Hos oss kan du tilpasse engasjementet ditt ved å velge nødvendige deler i innkjøpsprosessen, eller få full støtte fra start til slutt.
Vi tilbyr rådgivning innen en rekke områder, inkuldert:
- Sette/vurdere en sirkulær innkjøpsstrategi
- Planlegging
- Innføring i bransjens aktører
- Registrering og ombruksanalyse av eksisterende møblement
- Budsjettering
- Milepæls- og fremdriftsplan
- Befaringer og visninger (koordiner og gjennomføring)
- Gjennomføring
- Koordinerende ledd mellom prosjektets/anskaffelsens aktører:
Arkitekter, Interiørarkitekter, byggeteknisk, møbelsnekkere og andre involverte aktører
- Koordinerende ledd mellom prosjektets/anskaffelsens aktører:
-
- Anbud og Tilbuds/anskaffelses konkurranse mot Leverandører/Forhandlere
- Oppfølging, sammenstilling og analyse av innkomne tilbud
- Forhandlinger
- Tildelings anbefaling
- Detaljering og bestilling
- Leveranseoppfølging
- Leveranseplan
- Ettersupplering
- Prosjektledelse
Ta kontakt med en av våre Sirkulære Innkjøpsrådgivere for en uforpliktende prat om våre tjenester!