Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett bruker
I hjertet av arbeidet med å skape fremtidens smarte, attraktive og produktive arbeidsplasser, står tilgangen til kunnskap og samarbeid som vesentlige faktorer. SenseIT vil samle, synliggjøre og tilgjengeliggjøre relevant fagkunnskap og kjernekompetanse. Vi bringer deg som kunde til kilden av kunnskapen, via bloggen SenseIT.
Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerKundereisen fra et kundeperspektiv – Vitenskapelig Høyskole på plass i nytt Campus Oslo
Covid-19 traff Vitenskapelig Høyskole midt i deres prosess med å skulle komme på plass i sitt ny-renoverte Campus ved Diakonhjemmet i Oslo. Under krevende omstendigheter, kom de likevel på plass til rett tid, på budsjett...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerBærekraft og tidløst design
Etter noen annerledes år med hjemmekontor og mindre tid med kollegaer, er det kanskje ikke så rart at kontorinnredningen har fått en viktig rolle på arbeidsplassen. – Vi skal ha en inviterende og behagelig...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerAnskaffelses guiden – Steg 2 Flytting -/Relokalisering
Vi har her forsøkt å sammenstille noen tips og råd, som kan bistå dere i prosessen med å gjennomføre en Relokalisering og flytting av din bedrift og ansatte. Et slikt prosjekt kan også innbefatte nye...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerAnskaffelses guiden – Steg 2 Rehabilitering
Vi har her forsøkt å sammenstille noen tips og råd, som kanskje kan bistå dere i prosessen med å gjennomføre en rehabilitering/ombygging av deres næringslokaler. Et slikt prosjekt kan også inkludere intern omrokkering av ansatte,...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerAnskaffelses guiden – Steg 1
Det er i dag svært vanlig med hyppige endringer i en virksomhets kontorlokaler. Bedrifter omrokerer, renoverer åpner nye avdelinger eller rett og slett flytter bedriften inn i nye lokaler. Det kan også dreie seg kun...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerInteriørarkitekt byråer for B2B – Oslo Omegn (Oppdateres løpende)
De fleste ombyggingsprosjekter innebærer en plan for å endre arealenes bruksmønster, utnyttelse, innredning, atmosfære og/eller profil. En fagkyndig Interiørarkitekt vil kunne bistå i prosessen med å skape et attraktivt og effektivt miljø. Ved å involvere...SenseOn fageksperter uttaler seg
Tips og råd for et bedre arbeidsklima
- Innred lyden i rommet
- Få det grønt på arbeidsplassen
- Legg mobilen på hylla?
- Ta hensyn i det åpne landskap
Nyheter
Bølgeblikk Arkitekter
SenseOn sin Rolle i Prosjektet
I dette prosjektet har SenseOn hatt ansvaret for møbeltilbudet. Vi har karlagt og forhandlet om bruksmøbler som er tilgjengelig i markedet. Bølgeblikk har valgt å leie 29% av møblene i stedet for å eie dem. Leie av kontorinnredning gir bedriften mulighet til raskt å tilpasse seg endringer og nye behov uten ekstra investeringer. Denne tilnærmingen er mer bærekraftig enn dagens bruk-og-kast-modell, ettersom returnert møbler blir vedlikeholdt og får forlenget liv.
Les mer om sirkulær leie her
Growing Spaces
Growing Spaces er et unikt interiørkonsept som setter mennekset, miljø og lønnsomhet i sentrum. Vi er et team som har en felles visjon om å bidra til mer bærekraftig design av kontorbygg. Vi er spesiallister innenfor bærekraftige interiørkonsepter, grønne planter, helse og bevegelse samt sirkulær håndtering av kontormøbler. Sammen skaper vi Growing Spaces - for menneskene, miljøet og lommeboka.
Et samarbeid mellom KUBIK Interiørarkitekter, BWELL og SenseOn
SenseOn Sirkulære Leie
Last ned guide om sirkulær leie
Det er vanligvis en underliggende årsak til at en foretar endringer på arbeidsplassen og i kontormiljøet.
- «Tiltrekke» seg de ansatte tilbake til kontoret etter en lengre periode med hjemmekontor.
- Endringer i bedriftens struktur, organisering og/eller profil
- Oppskalering eller nedskaleringer, mer fleksibilitet
Behovet for skifte og forandring kan påvirkes av flere faktorer. Fornyelse av kontoret er ikke bare et ansiktsløft, men en vesentlig endring som har innvirkning på prestasjoner, sykefravær, motivasjon, innovasjon, tilstedeværelse og bedriftskulturen. Det fysiske arbeidsmiljøet må ikke lenger være statisk i tiår, men må tilpasses endringen som skjer i hverdagen. Større krav stilles til arbeidsmiljøets egenskaper og fleksibilitet.
Fageksperter
Interiørarkitekter og design - mange ombyggingsprosjekter krever endringer av bruksmønster, utnyttelse, innredning, atmosfære og profil. En dyktig interiørarkitekt kan hjelp til med å skape et fleksibelt, attraktivt, inspirerende og effektivt miljø. Det er viktig å involvere interiørarkitekten tidlig i prosessen for å sikre positive bidrag gjennom rehabiliteringsprosessen og optimalt sluttresultat. Sammen med SenseOn kan interiørarkitekter bidra til å sette budsjettrammer for innredning og møbleringsanskaffelser.
Ombrukskonsulent - vil kartlegge og digitalisere bedriftens/organisasjonens eksisterende møbel- og inventar portefølje. I kartleggingsprosessen vil det gis en analyse av møbelporteføljens verdi og gjenbruksverdi, en anbefaling for videre forvaltning i nye omgivelser og forlenget levetid.
En ombrukskonsulent vil også kunne bistå med salg av bruktmøbler som ikke har egnet funksjon/egenhet til de nye omgivelsene, og vil sikre forsvarlig avhending og resirkulering av ukurante møbler. En digitalisert oversikt over den aktive møbelporteføljen, vil for fremtiden forenkle en forsvarlig og bærekraftig drift av eksisterende og nye møbelverdier. Dette vil resultere i dokumenterte besparelser både for økonomi og miljø.
Sirkulær Innkjøpsrådgiver - Med kommende krav til sirkulære anskaffelser, kan det være viktig å få fagkyndig bistand i å etablere en god innkjøpsstrategi for bærekraftige anskaffelser. En profesjonell innkjøpsrådgiver vil kunne bistå med å definere en god innkjøpsstrategi, samt bistå i anbudsutsettelse av større møbelanskaffelser, og/eller med å få inngått rammeavtaler for løpende innkjøpsbehov.
En innkjøpsrådgiver med god innsikt, kunnskap, og lang erfaring med denne type anskaffelser, vil kunne bidra til en mer lønnsom og smidig anskaffelsesprosess. Kontormøbelbransjen består av mange aktører, som for ukjente kan virke uoversiktlig og uoverkommelig å navigere i. Her er det mange fallgruver, og besparelser å hente ved å få profesjonell bistand både til anskaffelsen/innkjøpet samt til oppfølging både i og etter hele leveringsprosessen
Ombrukstjeneste
Sikre en grundig ombruksanalyse
Ved å få full oversikt over hva man faktis har tilgjengelig, kan man gjøre mer bærekraftige og kostnadseffektive valg når det gjelder innkjøp av nye møbler og utstyr. SenseOn sørger for at møblene blir tagget og registrert på en enkel og effektiv måte, slik at du kan fokusere på å ta de riktige beslutningene for din organisasjon. Ved å velge SenseOn som samarbeidspartner kan du være sikker på at du gjør gode, smarte og bærekraftige valg. Les mer om møbelregistreringstilbudet vårt her.