Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett bruker
I hjertet av arbeidet med å skape fremtidens smarte, attraktive og produktive arbeidsplasser, står tilgangen til kunnskap og samarbeid som en vesentlige faktorer. SenseIT vil samle, synliggjøre og tilgjengeliggjøre relevant fagkunnskap og kjernekompetanse. Vi bringer deg som kunde til kilden av kunnskapen, via bloggen SenseIT.
Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerKundereisen fra et kundeperspektiv – Vitenskapelig Høyskole på plass i nytt Campus Oslo
Covid-19 traff Vitenskapelig Høyskole midt i deres prosess med å skulle komme på plass i sitt ny-renoverte Campus ved Diakonhjemmet i Oslo. Under krevende omstendigheter, kom de likevel på plass til rett tid, på budsjett...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerBærekraft og tidløst design
Etter noen annerledes år med hjemmekontor og mindre tid med kollegaer, er det kanskje ikke så rart at kontorinnredningen har fått en viktig rolle på arbeidsplassen. – Vi skal ha en inviterende og behagelig...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerAnskaffelses guiden – Steg 2 Flytting -/Relokalisering
Vi har her forsøkt å sammenstille noen tips og råd, som kan bistå dere i prosessen med å gjennomføre en Relokalisering og flytting av din bedrift og ansatte. Et slikt prosjekt kan også innbefatte nye...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerAnskaffelses guiden – Steg 2 Rehabilitering
Vi har her forsøkt å sammenstille noen tips og råd, som kanskje kan bistå dere i prosessen med å gjennomføre en rehabilitering/ombygging av deres næringslokaler. Et slikt prosjekt kan også inkludere intern omrokkering av ansatte,...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerAnskaffelses guiden – Steg 1
Det er i dag svært vanlig med hyppige endringer i en virksomhets kontorlokaler. Bedrifter omrokerer, renoverer åpner nye avdelinger eller rett og slett flytter bedriften inn i nye lokaler. Det kan også dreie seg kun...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerInteriørarkitekt byråer for B2B – Oslo Omegn (Oppdateres løpende)
De fleste ombyggingsprosjekter innebefatter også en plan om å endre arealenes bruksmønster, utnyttelse, innredning, atmosfære og/eller profil. En fagkyndig Interiørarkitekt vil kunne bistå i prosessen med å skape et godt, attraktivt og effektivt miljø. Interiørarkitekten...SenseOn fageksperter uttaler seg
Tips og råd for et bedre arbeidsklima
- Innred lyden i rommet
- Få det grønt på arbeidsplassen
- Legg mobilen på hylla?
- Ta hensyn i det åpne landskap

Nyheter
Møbelregistrering

Ombruktjeneste
En ombruksanalyse begynner med å få full oversikt
For å gjøre gode smarte bærekraftige valg er det en forutsetning å ha kontroll på inventaret en har. Derfor tilbyr SenseOn en komplett, og fullverdig møbelregistrering via vårt Tag&Track team som tar ansvar for fullverdig registrering og tagging av møbler, inventar, og IKT (materialer). Registrering er en tjeneste vi leverer kostnadsfritt Les mer om møbelregistreringstilbudet vårt her.En god analyse starter da med en komplett og god oversikt.
Analysen av møbelflåten, vil gi deg konkrete anbefalinger om videre forvaltning, ombrukstiltak og muligheter for videre bruk og/eller salg. Med en oversiktlig ombruksanalyse, har du et godt utgangspunkt til å forvalte møbelparken for økt bærekraft og økonomiske besparelser. Gjennom vårt digitale styrings- og forvaltningssystem får du enkelt tilgang på flere ombrukstjenester. Med jevnlig vedlikehold, reparasjon, utbedring og økt ombruk tar du bedre vare på møbelverdiene dine. Dette bidrar til økt levetid og reduserer klimaavtrykket. Vår ombrukskonsulent vil raskt kunne kartlegge og digitalisere selskapets eksisterende møbel- og inventarpark.Innkjøpsrådgivning
Tre viktige steg i en innkjøpsstrategi
1. Sirkulære innkjøpsstrategi – Vi bruker naturressursene våre i et langt større tempo enn det naturen selv klarer å produsere. SenseOn fokuserer derfor på produkter med kvalitet, og livssyklus egenskaper. Produkter som kan repareres, oppgraderes, og som består av materialer som kan gjenvinnes og brukes som råvarer i ny produksjon. Vi setter søkelys på å redusere, bremse og lukke kretsløpet. Skal vi redusere klimagassutslippene er det behov for endringer i hva som forbrukes, hvordan vi forbruker og hvor mye som forbrukes. Sirkulæritet er ikke bare en forbigående trend, men også lønnsomt. Sirkulære tiltak er en sentral del av den nye innkjøpsstrategi i det grønne skifte. 2. Oversikt og Analyse – få gjennomført en god analyse av eksisterende møbelflåte, med anbefalinger om videre forvaltning, ombrukstiltak og muligheter for videre bruk og/eller salg i annenhåndsmarkedet. SenseOn gjennomfører en kostnadsfri møbelregistering, som danner grunnlag for analysen. Les mer om vår tjeneste Møbelregistrering, og vårt tag & track team her. Et viktig første-grep i en sirkulær innkjøpsstrategi er å få oversikt over det man allerede har, og få fagkyndig innsikt i hvordan dette kan, på en god måte, gjenbrukes og innlemmes inn i et nytt arbeidsmiljø. I forbindelse med møbelregistrering vil SenseOn utarbeide en slik analyse. En av våre ombrukskonsulenter kartlegger, analyserer og digitaliserer bedriftens/organisasjonen eksisterende møbelportefølje og gjør den digitalt tilgjengelig for deg som kunde. 3. Miljørapport – å kunne dokumentere de gode og bærekraftige tiltakene rundt møbelhåndtering, er viktig for både intern inspirasjon og ekstern kommunikasjon. At bedrifter tar et bærekraftig ansvar på alle områder, er et viktig signal. Miljørapport er en tjeneste SenseOn tilbyr, og vår sirkulære rådgiver utarbeider miljørapporter for løst-inventar som dere kan bruke i deres egen bærekrafts- og klimarapport.Invester i morgendagens kontormøbel-løsning!
Nytt SenseOn-teammedlem
Si hei, og velkommen til våre nyeste SenseOn-teammedlem, Camilla 👋
