Vis mine prosjektlister

Mine prosjektlister

Hjem / SenseIT / Anskaffelsen / Kundereisen fra et kundeperspektiv – Vitenskapelig Høyskole på plass i nytt Campus Oslo
Anskaffelsen

Kundereisen fra et kundeperspektiv – Vitenskapelig Høyskole på plass i nytt Campus Oslo

Av: Haakon Georg Moe, Vitenskapelig Høyskole |
Legg til i liste

Legg til i prosjektliste

Avbryt

Prosjektliste oppdatert

Covid-19 traff Vitenskapelig Høyskole midt i deres prosess med å skulle komme på plass i sitt ny-renoverte Campus ved Diakonhjemmet i Oslo. Under krevende omstendigheter, kom de likevel på plass til rett tid, på budsjett og i henhold til planen.
Dørene åpnet, 10. august 2020, for over 2.000 studenter og 200+ ansatte.

Dette er deres beskrivelse av kundereisen med SenseOn.

Prosjektstyring, tett og godt samarbeid og dialog har mye av æren for at vi kom i havn – i krevende tider. Covid-19 utfordret oss på vår tid i ledelsen, og fokuset vårt lå på å sikre våre studenters ved og vel, både i innland og utland. Alt dette samtidig som Campus prosjektet og møbel leveransen måtte gå sin gang. Da var det godt å ha SenseOn på laget som visste hva de drev med, og styrte oss i havn.

Vitenskapelig Høyskole hadde behov for rådgivning og konsulentbistand på ombruk og innkjøp, i forbindelse med vår møbelanskaffelse for Oslo Campus.

Vi så etter en samarbeidspartner som hadde erfaring, og kunnskap fra liknende anskaffelser og som hadde innsikt i og dybdekunnskap fra møbelbransjen. Vi var videre opptatt av en god samarbeidsløsning, som ville kunne effektivisere og trygge VID sine innkjøp både til prosjekt anskaffelsene, men også fremtidige suppleringer og innkjøp.

SenseOn ble valgt som vår innkjøpskonsulent, grunnet deres lange erfaring og gode oversikt over møbelbransjen. De viste oss raskt en dybdekunnskap fra store og komplekse møbelleveranser, og kom med gode råd og veiledning allerede fra første møte. SenseOn har referanser som prosjektledere fra noen av Norges største møbleringsprosjekter, hvilket ga VID tryggheten om å få god støtte, råd og veiledning gjennom hele prosjektet.

SenseOn kunne også tilby VID tilgang til en innkjøpsportal, som ga oss det samarbeidsverktøyet vi var ute etter for å sikre at våre innkjøp blir effektive, transparente og trygge. Nå til Campus Oslo, men også fremtidige innkjøp.

 

Vi har valgt å videreføre våre tjenester med SenseOn, som også var vår prosjektleder for selve møbel leveransen på vårt Campus i Oslo. De skal nå bistå oss med komme vel i hus i to nye campuser, i Bergen og Stavanger i hhv. 2021 og 2022.

Vår opplevelse av samarbeidet med SenseOn har innfridd alle våre forventninger. De har i all sin kommunikasjon og møtevirksomhet opptrådd profesjonelt, strukturert, behagelig og løsningsorientert.

Vi ønsker å gi SenseOn våre sterkeste anbefalinger!

SenseOn hjalp oss på følgende områder:
  • Planlegging
    • Ombruksanalyse
    • Sirkulær innkjøpsstrategi
    • Innføring i møbelbransjen
    • Budsjettering
    • Milepæls- og fremdriftsplan

 

  • Gjennomføring
    • Koordinerende ledd mellom arkitekter, Interiørarkitekter, byggeteknisk, møbelsnekkere og VID
    • Anbud og Tilbuds/anskaffelses konkurranse mot Leverandører/Forhandlere
    • Oppfølging, sammenstilling og analyse av innkomne tilbud
    • Forhandlinger
    • Tildelings anbefaling
    • Detaljering og bestilling
    • Leveranse oppfølging
    • Leveranseplan

 

  • Prosjekledere for møbelleveransen
    • Prosjektledelse på vegne av VID gjennom hele leveranseperioden
    • Avhending brukt møbler (ikke til anvendelse)
    • Ferdigbefaring
    • Reklamasjonshåndtering
    • Oppfølging og supplering

 

  • Innkjøpsportal
    • Egen VID konto
    • Tilgang til våre innkjøpsavtaler på SenseOn.no
    • Nettbutikk med våre innkjøpsbetingelser
    • Enkel ordre oversikt og historikk
    • Enkel suppleringer og gjenkjøp