Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett bruker
I hjertet av arbeidet med å skape fremtidens smarte, attraktive og produktive arbeidsplasser, står tilgangen til kunnskap og samarbeid som vesentlige faktorer. SenseIT vil samle, synliggjøre og tilgjengeliggjøre relevant fagkunnskap og kjernekompetanse. Vi bringer deg som kunde til kilden av kunnskapen, via bloggen SenseIT.
Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerHer skal det ikke kjøpes noe nytt…
Dette var beslutningen fra ledelsen i ett av Norges største mediehus. En intern omorganisering har frigjort en hel etasje, et området som nå skal ommøbleres for å imøtekomme ansatte på en ny, frisk og tidsriktig...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerFritt plassvalg – hva skal til?
Fritt plassvalg, eller «free seating», har fått et negativt fortegn i en rekke sammenhenger. Det er ofte gode grunner til dette fordi ofte er det feil grunnlag som legges til grunn for beslutningen om å...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerKontor
I lang tid har et uniformt uttrykk vært rådende i interiører, både kommersielle og private. Oppskriften har vært rimelig smal og med få ingredienser, og særlig innenfor kontorestetikk; hvite vegger, tak, grå gulv, hvite kontorpulter...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerKontorproblematikk – Intervju med Jørn Narud NSW arkitektur
Hva definerer et godt kontorområde, og hvilke faktorer må ligge til rette for en vellykket arbeidsplass? Noen jobber best i store fellesrom med direkte tilgang til kolleger på begge sider, mens andre ønsker ro og...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerStøy og Helse
De fleste vil umiddelbart tenke på hørselskader når man omtaler helseplager i støysammenheng. Men dette er bare toppen av isfjellet. Viste du for eksempel at støy påvirker måten kroppen tar opp næringsstoffene i maten du...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerHøy kvalitet og funksjonelle løsninger – intervju med Linda Evensen
Linda Evensen er utdannet interiørarkitekt og møbeldesigner ved Kunsthøgskolen i Oslo, og har 26 års yrkeserfaring fra bransjen. Karrieren inkluderer blant annet jobb i Snøhetta, hvor hun var ansatt i åtte år, før hun startet...SenseOn fageksperter uttaler seg
Tips og råd for et bedre arbeidsklima
- Innred lyden i rommet
- Få det grønt på arbeidsplassen
- Legg mobilen på hylla?
- Ta hensyn i det åpne landskap
Nyheter
Bølgeblikk Arkitekter
SenseOn sin Rolle i Prosjektet
I dette prosjektet har SenseOn hatt ansvaret for møbeltilbudet. Vi har karlagt og forhandlet om bruksmøbler som er tilgjengelig i markedet. Bølgeblikk har valgt å leie 29% av møblene i stedet for å eie dem. Leie av kontorinnredning gir bedriften mulighet til raskt å tilpasse seg endringer og nye behov uten ekstra investeringer. Denne tilnærmingen er mer bærekraftig enn dagens bruk-og-kast-modell, ettersom returnert møbler blir vedlikeholdt og får forlenget liv.
Les mer om sirkulær leie her
Growing Spaces
Growing Spaces er et unikt interiørkonsept som setter mennekset, miljø og lønnsomhet i sentrum. Vi er et team som har en felles visjon om å bidra til mer bærekraftig design av kontorbygg. Vi er spesiallister innenfor bærekraftige interiørkonsepter, grønne planter, helse og bevegelse samt sirkulær håndtering av kontormøbler. Sammen skaper vi Growing Spaces - for menneskene, miljøet og lommeboka.
Et samarbeid mellom KUBIK Interiørarkitekter, BWELL og SenseOn
SenseOn Sirkulære Leie
Last ned guide om sirkulær leie
Det er vanligvis en underliggende årsak til at en foretar endringer på arbeidsplassen og i kontormiljøet.
- «Tiltrekke» seg de ansatte tilbake til kontoret etter en lengre periode med hjemmekontor.
- Endringer i bedriftens struktur, organisering og/eller profil
- Oppskalering eller nedskaleringer, mer fleksibilitet
Behovet for skifte og forandring kan påvirkes av flere faktorer. Fornyelse av kontoret er ikke bare et ansiktsløft, men en vesentlig endring som har innvirkning på prestasjoner, sykefravær, motivasjon, innovasjon, tilstedeværelse og bedriftskulturen. Det fysiske arbeidsmiljøet må ikke lenger være statisk i tiår, men må tilpasses endringen som skjer i hverdagen. Større krav stilles til arbeidsmiljøets egenskaper og fleksibilitet.
Fageksperter
Interiørarkitekter og design - mange ombyggingsprosjekter krever endringer av bruksmønster, utnyttelse, innredning, atmosfære og profil. En dyktig interiørarkitekt kan hjelp til med å skape et fleksibelt, attraktivt, inspirerende og effektivt miljø. Det er viktig å involvere interiørarkitekten tidlig i prosessen for å sikre positive bidrag gjennom rehabiliteringsprosessen og optimalt sluttresultat. Sammen med SenseOn kan interiørarkitekter bidra til å sette budsjettrammer for innredning og møbleringsanskaffelser.
Ombrukskonsulent - vil kartlegge og digitalisere bedriftens/organisasjonens eksisterende møbel- og inventar portefølje. I kartleggingsprosessen vil det gis en analyse av møbelporteføljens verdi og gjenbruksverdi, en anbefaling for videre forvaltning i nye omgivelser og forlenget levetid.
En ombrukskonsulent vil også kunne bistå med salg av bruktmøbler som ikke har egnet funksjon/egenhet til de nye omgivelsene, og vil sikre forsvarlig avhending og resirkulering av ukurante møbler. En digitalisert oversikt over den aktive møbelporteføljen, vil for fremtiden forenkle en forsvarlig og bærekraftig drift av eksisterende og nye møbelverdier. Dette vil resultere i dokumenterte besparelser både for økonomi og miljø.
Sirkulær Innkjøpsrådgiver - Med kommende krav til sirkulære anskaffelser, kan det være viktig å få fagkyndig bistand i å etablere en god innkjøpsstrategi for bærekraftige anskaffelser. En profesjonell innkjøpsrådgiver vil kunne bistå med å definere en god innkjøpsstrategi, samt bistå i anbudsutsettelse av større møbelanskaffelser, og/eller med å få inngått rammeavtaler for løpende innkjøpsbehov.
En innkjøpsrådgiver med god innsikt, kunnskap, og lang erfaring med denne type anskaffelser, vil kunne bidra til en mer lønnsom og smidig anskaffelsesprosess. Kontormøbelbransjen består av mange aktører, som for ukjente kan virke uoversiktlig og uoverkommelig å navigere i. Her er det mange fallgruver, og besparelser å hente ved å få profesjonell bistand både til anskaffelsen/innkjøpet samt til oppfølging både i og etter hele leveringsprosessen
Ombrukstjeneste
Sikre en grundig ombruksanalyse
Ved å få full oversikt over hva man faktis har tilgjengelig, kan man gjøre mer bærekraftige og kostnadseffektive valg når det gjelder innkjøp av nye møbler og utstyr. SenseOn sørger for at møblene blir tagget og registrert på en enkel og effektiv måte, slik at du kan fokusere på å ta de riktige beslutningene for din organisasjon. Ved å velge SenseOn som samarbeidspartner kan du være sikker på at du gjør gode, smarte og bærekraftige valg. Les mer om møbelregistreringstilbudet vårt her.