Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett bruker
I hjertet av arbeidet med å skape fremtidens smarte, attraktive og produktive arbeidsplasser, står tilgangen til kunnskap og samarbeid som vesentlige faktorer. SenseIT vil samle, synliggjøre og tilgjengeliggjøre relevant fagkunnskap og kjernekompetanse. Vi bringer deg som kunde til kilden av kunnskapen, via bloggen SenseIT.
Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerHer skal det ikke kjøpes noe nytt…
Dette var beslutningen fra ledelsen i ett av Norges største mediehus. En intern omorganisering har frigjort en hel etasje, et området som nå skal ommøbleres for å imøtekomme ansatte på en ny, frisk og tidsriktig...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerFritt plassvalg – hva skal til?
Fritt plassvalg, eller «free seating», har fått et negativt fortegn i en rekke sammenhenger. Det er ofte gode grunner til dette fordi ofte er det feil grunnlag som legges til grunn for beslutningen om å...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerKontor
I lang tid har et uniformt uttrykk vært rådende i interiører, både kommersielle og private. Oppskriften har vært rimelig smal og med få ingredienser, og særlig innenfor kontorestetikk; hvite vegger, tak, grå gulv, hvite kontorpulter...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerKontorproblematikk – Intervju med Jørn Narud NSW arkitektur
Hva definerer et godt kontorområde, og hvilke faktorer må ligge til rette for en vellykket arbeidsplass? Noen jobber best i store fellesrom med direkte tilgang til kolleger på begge sider, mens andre ønsker ro og...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerStøy og Helse
De fleste vil umiddelbart tenke på hørselskader når man omtaler helseplager i støysammenheng. Men dette er bare toppen av isfjellet. Viste du for eksempel at støy påvirker måten kroppen tar opp næringsstoffene i maten du...Legg til i prosjektliste
Du må være logget inn for å kunne lagre gjenstander til prosjektlistene dine
Glemt passord?Opprett brukerHøy kvalitet og funksjonelle løsninger – intervju med Linda Evensen
Linda Evensen er utdannet interiørarkitekt og møbeldesigner ved Kunsthøgskolen i Oslo, og har 26 års yrkeserfaring fra bransjen. Karrieren inkluderer blant annet jobb i Snøhetta, hvor hun var ansatt i åtte år, før hun startet...SenseOn fageksperter uttaler seg
Tips og råd for et bedre arbeidsklima
- Innred lyden i rommet
- Få det grønt på arbeidsplassen
- Legg mobilen på hylla?
- Ta hensyn i det åpne landskap
Nyheter
SenseOn Sirkulære Leie
Last ned guide om sirkulær leie
Det er vanligvis en underliggende årsak til at en foretar endringer på arbeidsplassen og i kontormiljøet.
- «Tiltrekke» seg de ansatte tilbake til kontoret etter en lengre periode med hjemmekontor.
- Endringer i bedriftens struktur, organisering og/eller profil
- Oppskalering eller nedskaleringer, mer fleksibilitet
Fageksperter
Ombrukstjeneste
Sikre en grundig ombruksanalyse
Ved å få full oversikt over hva man faktis har tilgjengelig, kan man gjøre mer bærekraftige og kostnadseffektive valg når det gjelder innkjøp av nye møbler og utstyr. SenseOn sørger for at møblene blir tagget og registrert på en enkel og effektiv måte, slik at du kan fokusere på å ta de riktige beslutningene for din organisasjon. Ved å velge SenseOn som samarbeidspartner kan du være sikker på at du gjør gode, smarte og bærekraftige valg. Les mer om møbelregistreringstilbudet vårt her.En god analyse starter da med en komplett og god oversikt.
En grundig analyse av møbelflåten gir konkrete anbefalinger for forvaltning, ombruk og muligheter for salg. Med en oversiktlig omrbuksanalyse kan du forbedre bærekraften og spare penger. Vårt digitale styrings- og forvaltningssystem gir deg tilgang til flere omrbukstjenester. Regelmessig vedlikehold, reparasjon og økt ombruk øker levetiden på møblene og reduserer klimaavtrykket. Vår ombrukskonsulent vil raskt digitalisere bedriftens eksisterende møbel- og inventarpark. Miljørapport – å dokumentere bærekraftige tiltak rundt møbelhåntering er avgjørende for både internt engasjement og ekstern kommunikasjon. Ved å velge å ta ansvar for bærekraft på alle områder sender dere et viktig signal. SenseOn tilbyr miljørapporter, utarbeidet av vår sirkulære rådgiver, for møbel- og inventarporteføljer som kan brukes i deres egen bærekrafts- og klimarapportering.SenseOn Sirkulære Leie
Last ned guide om sirkulær leie Det er vanligvis en underliggende årsak til at en foretar endringer på arbeidsplassen og i kontormiljøet.
- «Tiltrekke» seg de ansatte tilbake til kontoret etter en lengre periode med hjemmekontor.
- Endringer i bedriftens struktur, organisering og/eller profil
- Oppskalering eller nedskaleringer, mer fleksibilitet